Jak wypromować siłownię? Konkurencja na rynku fitness jest obecnie bardzo silna pomimo tego, że branża została mocno dotknięta przez pandemię. Warto więc postawić na skuteczny marketing. Ten zaś zaczyna się od ciekawych gadżetów reklamowych. Jakie warto polecać markom z branży fitness?
Specjaliści od kreowania wizerunku marki jednoznacznie stwierdzają, że współczesny marketing klubu sportowego musi przebiegać różnymi kanałami. Jednym z nich jest bezpośrednia komunikacja z klientem. Właśnie tutaj warto sięgnąć po gadżety reklamowe.
Gadżet reklamowy powinien być nie tylko wartością samą w sobie, która da klientowi korzyść, ale musi być też spersonalizowany. Jest to potrzebne, aby zadowolony klient wiązał dany przedmiot czy usługę bezpośrednio z marką, w tym przypadku klubem fitness, od którego go otrzymał.
Bardzo ważnym elementem, który w dużej mierze zadecyduje o wyborze danego gadżetu reklamowego, będzie stosunek jego ceny do potencjalnych oczekiwanych rezultatów. Na droższe gadżety można się zdecydować wtedy, gdy stanowią ważny element marketingu.
Pierwszym i najważniejszym elementem, który trzeba na tym etapie uwzględnić, jest jego użyteczność dla klienta. Owszem, nawet w przypadku klubu fitness można klientom rozdawać w ramach reklamy tysiące ołówków z gumką i wygrawerowanym logo firmy, ale czemu ma to służyć? Klient raczej nie będzie odczuwał przyjemności z otrzymanego ołówka wtedy, gdy będzie szedł poćwiczyć. Prawdopodobnie też szybko o nim zapomni i nie będzie kojarzył z marką. Co innego, gdyby na wstępie dostał butelkę sportową lub firmowy ręcznik. W tym miejscu warto przejść do kolejnej cechy dobrze dobranego gadżetu reklamowego dla branży fitness.
Przede wszystkim gadżet musi pasować do profilu prowadzonej działalności, w tym przypadku klubu fitness, ale również do obdarowywanej osoby. W omawianym przypadku dobre będą podarunki dla osób dynamicznych, chcących się rozwijać i dalej ćwiczyć.
Klient może się poczuć źle, gdy otrzyma gadżet reklamowy bardzo wątpliwej jakości. Nikt nie lubi takich kiczowatych podarunków, które dodatkowo są np. nieestetycznie opakowane. To źle świadczy o stosunku do klienta.
Popularne gadżety reklamowe dla klubów sportowych, w tym tych z branży fitness, można podzielić na droższe gadżety premium przeznaczone dla najważniejszych klientów i te, na które potrzebny jest nieco mniejszy budżet. Z roku na rok udział tych pierwszych w wydatkach na promocję rośnie. Zasadność wręczania droższych upominków trzeba jednak dobrze uzasadnić strategią firmy i najzwyczajniej w świecie rozważyć, czy taki podarunek jest racjonalny. Na jakie trendy z pewnością warto postawić?
Wiele firm specjalizuje się w produkcji takich przedmiotów. Ich udział w rynku gadżetów reklamowych z roku na rok wzrasta. Będą dobrym pomysłem także dla klientów klubu fitness, którzy prawdopodobnie cenią sobie zdrowy tryb życia. Można tutaj wymienić szczególnie:
Nie jest też trudno o wybór ciekawych funkcjonalnych gadżetów reklamowych z logo firmy, które pasują do branży fitness. Warto wziąć pod uwagę:
Specyficzną formą gadżetu reklamowego, który będzie miał za zadanie dobrze reklamować klub fitness, będzie identyfikacja wizualna na odzieży pracowników klubu. Chodzi tutaj nie tylko o trenerów, ale także o osoby pracujące na recepcji. Warto przy tym zadbać, by ubrania nie wyglądały sztucznie i nie były zaprojektowane w złym guście.
Sprawdź też nasz poprzedni artykuł o gadżetach firmowych dla miłośników sportu.